tirsdag 31. mars 2009

Sandvika Losen

I dette film prosjektet skulle vi lage informasjonsfilm til neste års 1.klassinger på Sandvika VGS syntes vi på gruppa at først og fremst skulle spille på humor. Vi lagde vår egen utgave av Oslo Losen, Sandvika Losen, men vi dro vitsene en smule for langt hvis vi skulle ha hvert med i kampen om å vinne konkurransen. Hele ideen kom vi på da vi hadde brainstorming, og en av oss så på Oslo losen på Youtube, og eventyret var i gang. Resten av prosessen var ganske strait forward, først manus skriving, deretter filming, tett etterfulgt av redigeringen, før det var premiere. De eneste problemene vi hadde i dette eventyret var en liten pc krasj, og å få tak i et kamera. Men de ble raskt løst med backup av prosjektet, og en tur til biblioteket for lån av kamera. Det jeg er mest fornøyd med etter dette prosjektet er konseptet vi hadde. Hvis vi hadde gått mer inn for å lage en film som satte den foreskrevne informasjonen, og kriteriene i fokus kunne vi kanskje ha hvert med å kjempet om seieren.
De andre gruppene hadde laget veldig mange gode filmer, og de to beste i klassen syntes jeg det er vanskelig å skille ifra hverandre. Den ene filmen hadde laget en veldig god film der de forklarte godt hvordan skolen fungerte og hvordan det så ut, mens den filmen jeg syntes var best hadde med de samme gode elementene som den forrige, men de hadde laget en veldig god blanding av stillbilder og levende film.
Hele klassen tror jeg har syntes dette har hvert et kjempe spennende prosjekt, og jeg tror ikke entusiasmen har hvert noe mindre i de andre klassene. Men faglig sett tror jeg dette er en av de bedre måtene å lære. Man tenker litt mer over hva reklame egentlig er, og selv med vår litt ironiske fremstilling av skolen tror jeg vi har lært svært mye om hva reklame er og hvordan det fungerer, og jeg håper lærerne bruker den samme metoden i en seinere anledning.

Ingen kommentarer: