mandag 13. oktober 2008

Norskfaget


Norsk er noe som finnes overalt, til og med i Kina. Jeg og ca 4,7 millioner mennesker snakker norsk hver dag, og for de fleste av oss var det første ordet vi hørte på norsk. Å snakke norsk er noe vi begynner med i to tre års alderen og vi utvikler språket helt frem til vi dør.

Selve norskfaget er et fag som kan være spendende og varierende samtidig som det er gørr kjedelig og lite motiverende. Faget norsk er og blir hva du selv gjør det til. Selv om en til tider sliter med skrivesperre på en stil og får en dårlig karakter, kan det like fort snu og en ender opp med en sekser. Jeg har hatt norsk som et fag på skolen i 10 år, og har ca 3 år igjen. Faget endrer seg fra time til time noen ganger er en motivert før timen, men den blir allikevel kjedelig. Andre ganger er en ikke motivert i det hele tatt, men det blir kanskje den beste timen en noen gang har hatt. Faget endrer seg hele tiden og det tror jeg det kommer til å fortsette med.

Blogging har jeg aldri gjort før, det nærmeste jeg har hvert er å trykke på linken til en, men aldri lest. Tror det blir spennende å prøve, men utfordrene å holde bloggen oppdatert med relevant stoff. Jeg skal i hvert fall prøve!

Ingen kommentarer: